poniedziałek, 13 listopada 2017

131. "Malowany dom"-John Grisham

Autor-John Grisham
Tytuł-"Malowany dom"
Gatunek-literatura współczesna
Liczba stron-320
Wydana-2007


















Kolejna pozycja spod pióra mistrza thrillerów prawniczych. Zupełnie przypadkiem natknęłam się na ten tytuł, gdzieś widniał w wykazie jego dzieł. Zaintrygował mnie, więc postanowiłam przeczytać.

Luke Chandler wiedzie pozornie spokojne życie. W swoim błogim dzieciństwie jeszcze nigdy nie zdarzyło mu się skłamać. Dzieje się tak do momentu, kiedy pewnej upalnej jesieni do pracy na farmę Chandlerów przybywają Meksykanie i ludzie ze wzgórz. Do tej pory proste, bezpieczne, spokojne, poukładane, wręcz sielankowe życie chłopca staje się mroczne, groźne, naznaczone tajemnicami,  które niewątpliwie mogą wpłynąć negatywnie na jego rodzinę. Nieznajomi zmuszają dziecko, rozdarte między strachem, niepewnością, a wyrzutami sumienia podjąć najtrudniejszą decyzję w jego jakże młodym życiu. Decyzję, której z pewnością nie udźwignąłby niejeden dorosły.

W poprzednich recenzjach przybliżyłam niektóre znaki rozpoznawcze widoczne w twórczości Johna Grishama. Z każdą kolejną pozycją są one powtarzane lub pojawiają się nowe. Tutaj bohaterem jest mały chłopiec, zupełnie niczemu niewinny. Chłopiec, któremu ktoś nagle kradnie te sielskie, bajkowe lata dzieciństwa i nie pozostawia mu wyboru. W takim wieku przecież życie dopiero się zaczyna.

Powieść doczekała się zjawiskowej ekranizacji.

Książka bardzo mi się podobała. Wydaje się lekka, ale to tylko pozory. John Grisham tak umiejętnie konstruuje swoje intrygi, że czytelnik zupełnie nie jest w stanie oderwać się na dłuższą chwilę od książki. Gorąco Wam polecam. To jest Grisham-marka sama w sobie.

20 komentarzy:

  1. Nie czytałam jeszcze nic tego autora ;)
    Od czego polecasz zacząć?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie taki cykl z problematycznymi autorami. Ja zaczęłam od "Raportu Pelikana" :).

      Usuń
  2. Twórczość autora wciąż jest dla mnie zagadką :)

    OdpowiedzUsuń
  3. autora kojarzę, mimo że książki nie czytałem. Może kiedyś kupię ją sobie.

    Pozdrawiam
    https://ksiazki-czytamy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Kilka jego książek już ekranizowano, czemu więc nie tej? Fajnie by się oglądało, pozdrawiam, Asia

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znałam tego autora ale dopisuję sobie do listy książek do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam tego autora, ale z tego co przeczytałam raczej warto go poznać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie spotkałam się z tym autorem ale wydaje mi się, że zapoznam się z tą pozycją. :)

    Pozdrawiam,
    lunafisher.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie wiem, czy to dobra książka dla mnie. Może po prostu jeszcze nie dojrzałam do tych dzieł..

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeszcze nic nie czytałam tego autora, a ta powieść wydaje się idealna na pierwsze spotkanie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam kiedyś tego autora i zupełnie mi się nie spodobał, więc nic innego nie przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Sporo tego Grishama u ciebie, aż chyba czas się zastanowić czy aby nie chcę czegoś spod jego pióra przeczytać :)

    Pozdrawiam ciepło,
    Sara z Niesamowity Świat Książek

    OdpowiedzUsuń
  12. Chyba czas najwyższy zapoznać się z twórczością Johna Grishama :-) Powinno mnie wciągnąć :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mój brat jest ogromnym fanem Grishama, ja przeczytałam kilka powieści i też mi się spodobały. Rozejrzę się przy okazji za "Malowanym domem"
    Book Beast Blog

    OdpowiedzUsuń
  14. Zazwyczaj nie sięgam po tego typu literaturę :/

    OdpowiedzUsuń
  15. Może kiedyś, choć nie sądzę żeby było to coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Autor to klasyka ale ja jeszcze niczego od niego nie czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Kojarzę nazwisko autora, ale nic więcej :/ niestety chyba nie znajdę dla niego czasu w najbliższym czasie.
    Zaczytana weni

    OdpowiedzUsuń