wtorek, 26 grudnia 2017

160. "Głęboka próżnia"-Alexandra Duncan

Autor-Alexandra Duncan
Tytuł-"Głęboka próżnia"
Gatunek-science-fiction
Liczba stron-500
Wydana-2017



















Dziś będzie młodzieżowo, kosmicznie i kobieco po raz drugi. Nadchodzi bezpośrednia kontynuacja cyklu "Ocalona", więc... Zapraszam.

Od wydarzeń znanych z poprzedniego tomu minęło kilka lat. Podopieczna Ewy dorasta. Zostaje pomocnicą na stacji badawczej, co pozwala jej rozwijać swoją pasję i kontynuować naukę w kierunku bioinżynierii. Jednak podczas podróży wgłąb kosmosu, kiedy jej statek natrafia na wrak, dołącza do niej Casey, to całe życie dziewczyny staje na głowie.Wkrótce będzie ona musiała dokonać niejednego trudnego wyboru i skonfrontować swoje marzenia.

W tej części po raz drugi powtarzają się motywy takie jak:

  1. FEMINIZM-ta książka idealnie wpisuje się w nurt młodzieżowy/kobiecy, dodatkowo z wątkiem science-fiction.
  2. DORASTANIE-dla bohaterki upłynęło pod znakiem wyborów, których musiała dokonać, aby spełnić swoje marzenia i ruszyć naprzód.
  3. PRZESZŁOŚĆ-dziewczyna będzie musiała tam wrócić, aby pokonać strach.
Warto zaznaczyć, że niezmiernie rzadko spotyka się tematykę związaną z science-fiction w książkach dla młodzieży. Co ciekawe, można obie części czytać niezależnie od siebie, wtedy tę drugą potraktować jako uzupełnienie tematu. 

Książka podobała mi się. Do pierwszego tomu nie dorównuje, ale czyta się przyjemnie. Polecam czytelniczkom zmęczonym już motywami baśniowymi i fantastyką. 

10 komentarzy:

  1. Szablon na telefon zmień, czytać się nie da wtedy 😭

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten już zostanie, były gorsze, tego już nie zmieniam. :)

      Usuń
  2. Pierwszy tom podobał mi się, ale jakoś ten nie nawołuje mnie zbyt intensywnie. Może kiedyś przy okazji, ale nic na siłę.

    Pozdrawiam
    http://ksiazki-czytamy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam jeszcze pierwszego tomu, jak się z nim zapoznam to może wtedy sięgnę po ten 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakoś mnie ta historia nie interesuje :/ Okładki ma ładne, ale pewnie nie przeczytam :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam Ocaloną, wprost nie mogę się doczekać aż przeczytam ten tom, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Niestety książka nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedyś będę musiała przeczytać. :)

    Pozdrawiam,
    Luna Fisher

    OdpowiedzUsuń
  8. Okładka przyciąga :) kiedyś przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeszcze nie czytałam pierwszego tomu, ale mogłaby mi się spodobać :-)

    OdpowiedzUsuń