sobota, 17 lutego 2018

18. "Zapach czekolady"-Ewald Arenz

Autor-Ewald Arenz
Tytuł-"Zapach czekolady"
Gatunek-literatura obyczajowa
Liczba stron-288
Wydana-2017


















Historia miłości, tęsknoty, baśniowa. Idealna dla miłośników czekolady. Dość świeża premiera. Tytuł, który widziałam prawie wszędzie. Postanowiłam sprawdzić, o co chodzi.

Wiedeń, rok 1881. Były  porucznik posiada wyjątkowy dar-węch absolutny. Z pewnością przyda mu się on, kiedy zdecyduje się przyjąć posadę w jednej z fabryk. Powołanie do tworzenia pralin odkryje, kiedy przeżyje płomienny romans i dojmującą stratę. Pozwoli mu to odkryć w sobie prawdziwego czekoladowego żołnierza.

Motyw główny-czekolada. Cel sam w sobie, najczęściej występuje tu w postaci pralinek. Symbolizuje wiele uczuć: stratę, miłość, tęsknotę. Nie brakuje tu tęsknoty głębokiej jak gorzka czekolada. Kolejnym motywem jest pasja-odkrycie tego, do czego dążymy w życiu i spełnianie marzeń, realizowanie się w stu procentach.

Powieść jest romansem historyczny. Autorowi udało się uniknąć powielenia schematu, trywialności, banału. Opowieść zmysłowa, namiętna. W pewien sposób oczarowuje. Zdolność węchu absolutnego przypomniała mi "Pachnidło" P. Suskinda, którego recenzję znajdziecie w indeksie. Nie ma tutaj nic powtarzalnego.

Książka podobała mi się. Nie jest wybitna. Przyznam szczerze, że chyba za późno po nią sięgnęłam (od października odstawiłam wszelakie słodycze), być może wcześniej zrobiłaby na mnie większe wrażenie. Myślę, że sprawdzi się jako prezent na minione już Walentynki. Z pewnością spodoba się również miłośnikom czekolady. Polecam.

3 komentarze:

  1. Głeboka książka i ciekawa jak pudełko czekoloda.

    OdpowiedzUsuń
  2. Sam tytuł jest na tyle intrygujący że chce się ja przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Krótka i zwięzła, zachęcająca recenzja:)

    OdpowiedzUsuń