środa, 2 maja 2018

63. "Dwa oblicza"-Agniezka Bednarska

Autor-Agnieszka Bednarska
Tytuł-"Dwa oblicza"
Gatunek-literatura piękna
Liczba stron-302
Wydana-2017
Ocena-7/10














Polska powieść, dreszczowiec. Mieszanka gatunku. Pierwszy egzemplarz Wydawnictwa Zaklęty Papier. Zapraszam Was na nieco inną recenzję.


Życie Soni od dłuższego czasu nie jest usłane różami. Przypadkowa ciąża, okrutna decyzja rodziców, ucieczka z domu. Dziewczyna nie ma dokąd iść, jest głodna i wyziębiona.  Jej zagubienie dostrzega starsza kobieta, Malwina. Wiezie dziewczynę do azylu "Dwa oblicza", który kiedyś był... Szpitalem psychiatrycznym.

Zagmatwana przeszłość, tajemnice. Pacjenci, którzy tak długo patrzyli na swoich oprawców, aż wreszcie stali się do nich podobni. Autorka rewelacyjnie buduje atmosferę nadchodzącej katastrofy. Jedna z bohaterek ma zwyrodniałe myśli, które zmieniły jej myślenie. Może ona już wcześniej taka była? Druga  bohaterek przeżywa olbrzymi strach.

To typowy thriller. Nie ma nic gorszego niż pozornie grzeczny człowiek, który w drugim +wcieleniu skrywa potwor. Chcecie przeczytać tę książkę. Uwierzcie mi.

Książka bardzo mi się podobała. Udany debiut. Mam słabość do wątków ze szpitalem psychiatrycznym zajrzyjcie do "Misery" Stephena Kinga, tam się już całkiem rozpłynęłam. Bardzo Wam polecam.

3 komentarze:

  1. Wydaje się ciekawe. Ja polecam Czwartą Małpę - jeden z lepszych thrillerów jakie ostatnio czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wciągająca, ale i straszna historia... Z jednej strony, chętnie bym przeczytała, ale z drugiej - chyba mnie trochę przeraża :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiem czy bym się skusił, ale opis jest niewątpliwie intrygujący. ;)

    OdpowiedzUsuń