niedziela, 23 września 2018

15 KSIĄŻEK NA JESIEŃ ♥ Nowy cykl u Skazanej na książki...

Kochani,
Wiem, że niektórzy z Was czytają tytuły zależnie od nastroju, sama tak często mam. W związku z czym, z dniem dzisiejszym rozpoczynam nowy, sezonowy cykl z propozycjami tytułów na daną porę roku. Mamy jesień, przygotowałam dla Was 15 propozycji. Recenzje wszystkich znajdziecie na blogu, szukajcie :).


1. "Traktat o łuskaniu fasoli"-W. Myśliwski
Powolna, leniwa lektura. Taki już styl autora. Dla mnie rewelacja, łapcie, zasłużona Nagroda Nike. W październiku nowa powieść!

2. "Behawiorysta"-R. Mróz
Bez zbrodni się nie obejdzie. Do tej pory najmocniejszy tytuł Autora. Śmiało, możecie być zszokowani jak ja.

3. "Szkice dla większych całości"-S. Kolanowski
To nie jest taki oczywisty zbiorek opowiadań. Żeby czytać teksty tego pana, trzeba mieć pustą głowę, bez żadnych odczuć, myśli, emocji. Trzeba być nijako "wypranym" i dopiero taki stan pozwala nam skupić się na lekturze.

4. "4321"-Paul Auster
Potężna, gigantyczna w przesłaniu, genialna powieść. Prawie idealna. Łapcie, ja nie mam słów.

5. "Regulamin tłoczni win"-J. Irving
Historia młodego Homera Wellsa, w pewnym sierocińcu. Coś cudownego.

6. "Helikopter"-J. Bonnier
Recenzja wkrótce, ale jeśli lubicie książki sensacyjne-brać! Dodatkowo ta powieść oparta jest na faktach...

7. "Rdza"-J. Małecki
Nostalgia, przemijanie, śmierć, nieuchronność kolei losu. Pojawiła się w podsumowaniu grudnia. Łapcie.

8. "Lśnienie"-S. King
Zapytacie, dlaczego, jeśli tam akcja rozgrywa się zimą Ja je czytałam w październiku i to była najlepsza pora z możliwych. Piorunujące wrażenie. Śmiało.

9. "Królowie przeklęci"-M. Druon
Monumentalna, genialna trylogia historyczna. Absolutne cudo, łapcie.

10. "Pani Bovary"-G. Flaubert
Powieść, którą uwielbiam! Bardzo wiarygodna, realistyczna, le i smutna w prawdziwości swojego przesłania. Nieoczywisty romans.

11. "Droga"-C. McCarthy
Pisałam Wam recenzję. Tu nie ma nadziei. Jest mrok i droga do pokonania przez ojca z synem.

12. "Grzesznik"-A. Urbanowicz
Tematyka opętań straszy zawsze, gdyż jest przeraźliwie aktualna. Doceniam talent Autora i z utęsknieniem czekam na kolejne tytuły. Mogę Wam zdradzić, że początkiem przyszłego roku wychodzi "Inkub", którego recenzję będę miała przyjemność napisać dla Was przedpremierowo.

13. "Szczygieł"-D. Tartt
Opowieść totalna. Ja już chyba wszystko napisałam w recenzji. Brak słów.

14. "W maratonie życia"-A. H. Niemczynow
Debiut i nieoczywisty romans, wydawałoby się oklepany. Niekoniecznie.

15. "Cnota egoizmu"-A. Rand
Recenzja wkrótce. Miałam ochotę przepisywać z każdej strony jakiś cytat. Rewelacja.

Tak prezentują się moje propozycje dla Was na tegoroczną jesień.  Różne gatunki, dla każdego coś dobrego. Czy taki cykl się Wam podoba?  Dajcie znać, może mnie też coś zainspiruje. :)

2 komentarze:

  1. Zgadzam się co do pozycji nr 3! Jestem w trakcie czytania tych opowiadań i po każdym kolejnym nie umiem się pozbierać długi czas!
    https://ksiazkioczamirudej.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa lista, zwłaszcza, że nie kojarzę zbyt wielu tytułów :) Sięgnę z pewnością po którychś z nich :)

    OdpowiedzUsuń