niedziela, 21 października 2018

Literackie padliny | NIE POLECAM...#4

Nie mam dla Was dziś dobrych wieści. Obudziła się we mnie ta ciemna strona. Jak wiecie, w życiu czytelniczym istnieją momenty radosne, kryzysowe i krytyczne. W tym cykl po raz czwarty przybieram odcień trzeci. Martwi mnie to, że od jakiegoś już czasu, praktycznie w każdym miesiącu pojawiają się jakieś niewypały. Nie jestem nigdy przygotowana na rozpacz, ale zdarza się. Zapraszam na kolejne zestawienie książek, które możecie spokojnie ominąć w księgarniach i świat nie runie.


1. "Papierowa księżniczka"-E. Watt
Uprzedmiotawianie kobiet? Właśnie. Koszmar.

2. "Rój"-Michael Crichton
Z czym kojarzymy? "Park Jurajski". Tu dla odmiany nie ma dosłownie NIC. Nie będzie recenzji, szkoda słów.

3. "Plac zabaw"-L. Kepler
Z tego, co widziałam, jest on początkiem jakiegoś cyklu. Nie jest jednak tym, czym myślałam, że będzie.

4. "365 dni"-B. Lipińska
Oto najgorszy z możliwych debiutów, jaki w życiu czytałam! Nie ratuje tej książki dosłownie NIC! Krzyżówka Mario Puzo, którego uwielbiam i zastanawiam się, czy on w ogóle miał jakąś złą książkę z... E  L James? Pomyślcie sami. Nie ma prawa wyjść.

5. "Prokurator"-P. Świst
Co mnie tu raziło? Autorką jest rzekoma pani adwokat. Powinna znać się na swoim fachu a tymczasem styl jej pisania niewiele różni się od tytułu powyżej. Jeśli tak funkcjonuje polska prokuratura, to rozumiem, skąd to tempo rozwiązywania spraw. Nie będę czytać dalej, zapomnijcie.

6. "Cisza"-E. Kagge
Macie wpis. Książka o niczym. Dosłownie o niczym.

7. "Bezcenny"-Z. Miłoszewski
Wpis jest. Te absurdy w fabule przyprawiały mnie o omdlenia. Nie!

8. "Panika"-G. Masterton
Czy tutaj coś mam dodawać? Językowo fatalnie, fabuła nie lepsza. Odpuśćcie sobie tego autora.

9. "Strażak"-J. Hill
Miała to być powieść post apokaliptyczna. Założenie genialne ale nie wyszło. Nie ma nawet porównania do "Bastionu" S. Kinga. Serce pęka.

10. "Komórka"-S. King
Jak ja NIENAWIDZĘ tej książki! Najgorszy King z możliwych! Koncept co najmniej dziwny, nie wiem co autor chciał osiągnąć, ale załamałam ręce. Omijać, absolutnie. Koszmar.

Tak prezentuje się kolejna dziesiątka nieszczęśliwych. Dajcie znać, jakie tytuły Was zawiodły w ostatnim czasie. Może mamy coś wspólnego?

1 komentarz: