sobota, 13 października 2018

Żeby było luźniej... Q&A

Dziś czas na kolejny wpis z serii Wy pytacie, ja odpowiadam. Powiem Wam, że lubię to, zawsze mogę się nieco luźniej, swobodniej wypowiedzieć, odpocząć od natłoku recenzji, które czekają. Czas więc na kolejną serię pytań.

1. Czego obawiasz się w swoim czytelniczym życiu?
Braku zainteresowania ze strony ludzi i braku czasu/życia a przeczytanie oczekujących tytułów.

2. Płatna recenzja?
Nie wiem, trudno mi się opowiedzieć po którejś ze stron.

3. Czy kiedykolwiek napisałaś o książce inaczej niż myślisz?
Nigdy. Zawsze jestem z Wami szczera, potrafię się przyczepić do detali. Nie ulegam nazwiskom, bo nawet Stephen King ma w swoim dorobku tytuły, których nie znoszę.

4. Najlepsza ekranizacja książki?
Jak na razie króluje u mnie "Requiem dla snu", macie recenzję. Mocne, nieoczywiste, dające do myślenia. Dla ludzi o mocnych nerwach.

5. Czy wracasz do przeczytanych książek?
Raczej nie, bo tytułów przybywa i odczuwam chroniczną lektotafobię. Jeśli już mam wracać, do tych, które coś zmieniły w moim życiu.

6. Czy masz kontakt z autorami?
Tak, dość sporo jest tych nazwisk.

7. Książka, nad którą płakałaś?
Ja się rzadko wzruszam, uwierzcie mi. Ze wzruszenia np "Nie ma nieba" J. Kosowskiej, byłam w totalnym szoku, czy "Norwegian wood" H. Murakamiego (w tym roku ma nominację do Nobla!). Jeśli mam płakać z rozpaczy, to np będzie to "Komórka" Stephena Kinga, której absolutnie nie mogę ścierpieć. Zero Kinga w Kingu, całkowicie najgorsza. Żalić się będę w recenzji.

8. Popularny autor horrorów, którego nie lubisz?
Tutaj odpowiedź ma jedno nazwisko-Graham Masterton. Słuchajcie, styl autora przyprawia mnie o mdłości. Tam nie ma czego się bać. Przeczytajcie sobie "Manitou" i ten cytat przy opisach: "Bądźmy poważni", a ja się po prostu śmiałam,,,

9.Powieść, czy opowiadanie?
To zależy. Wolę powieści, ale zdarzy mi się trafić na dobre opowiadanie autorów (zobaczcie na Stephena Kinga, na Sobiesława Kolanowskiego. Teksty tych panów mogę czytać zawsze.

10. Klasyk literatury, którego nie polecasz?
Gatunkami?

-klasyka-"Cierpienia młodego Wertera" Goethego, "Granica" Z. Nałkowskiej, "Trylogia" H. Sienkiewicza i wszyscy romantycy.
-fantastyka-jeszcze nie mam.
-kryminał-Agatha Christie w całości.
-horror-nie mam.

To już wszystkie pytania. Jeśli macie ochotę, piszcie kolejne w komentarzach.


1 komentarz: