poniedziałek, 16 października 2017

112. "Anioły i demony"-Dan Brown

Autor-Dan Brown
Tytuł-"Anioły i demony"
Gatunek-thriller
Liczba stron-560
Wydana-2011
Ocena-7/10


















Pierwsza część przygodowej serii o profesorze Robercie Langdonie. Autor niezwykle popularny, którego książki wydawane od wielu lat stają się bestsellerami. Twórca słynnego już i równie uwielbianego "Kodu Leonarda da Vinci", o którym najprawdopodobniej będę pisać w przyszłym roku.


Znany profesor ikonografii, symbolista, Robert Langdon zostaje wezwany do szwajcarskiego Centrum Badań Jądrowych. Zamordowano naukowca, a na jego ciele ktoś wypalił znak-grafikę Stowarzyszenia Ludzi Nauki, które podobno zniknęło wieki temu, a nasz bohater rozpoznaje je jako Iluminatów. Z laboratorium ofiary znika "ładunek", który nie tylko może zgładzić wielu ludzi, ale także spróbować połączyć religię z nauką, obalić dogmaty. Trop prowadzi do Watykanu, prosto na czas konklawe. Pozostała  niecała doba na odnalezienie "ładunku" i uratowanie tysiąca istnień.

Jest to opowieść o próbie zjednoczenia największych wrogów, o niebezpiecznym przedsięwzięciu, które ma zbyt wielu przeciwników, aby mieć szansę powodzenia. Poruszany jest tutaj również wątek fanatyków, którzy nigdy nie pozwolą na zmiany. To także historia oo sile wiary w dobro, w intelekt człowieka, który ma szansę pokonać mentalne zacofanie.

Dan Brown ma dar łączenia fikcji z rzeczywistością. Prawdziwe postacie w realnych miejscach, połączone plotką, spiskiem, który nie miał nigdy miejsca. Te pozornie luźne elementy powiązane są intrygującym wątkiem. Zagadka goni zagadkę. Jest to thriller, sensacja wyścig z czasem, co dodatkowo pochłania czytelnika. Autor mimo wszystko zaskakuje.

Książka mi się podobała. Początek był trudny, ale potem się wciągnęłam. Po kolejne części sięgnę w przyszłym roku, dlatego, że przede mną cały tłum tytułów. Tę pozycję natomiast polecam wszystkim tym, którzy lubią zagadki, tajemnice i sekrety.

5 komentarzy:

  1. Uwielbiam tę książkę, najlepsza jaką napisał Brown, nie mogłam oderwać się od lektury, pozdrawiam, Asia z ucztadladuszy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię powieści Browna, a moje ulubione to właśnie "Anioły i demony" oraz "Kod Leonarda da Vinci". Już nie mogę się doczekać, kiedy będę mogła sięgnąć po jego nową książkę :)

    Read With Passion

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam i generalnie lubię od czasu zajrzeć do książek Browna. Nie mogę ich jednak czytać po kolei, ponieważ są dość schematyczne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nie czytałam nic Browna, ale jestem pewna, że niebawem to nastąpi. To taki autor, którego chyba każdy powinien chociaż spróbować przeczytać.

    giraffe-and-books.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam już kilka lat temu tę książkę, ale bardzo mi się podobała i wciągnęła mnie na amen. A Dan Brown to jeden z autorów, po których bardzo chętnie sięgam do tej pory :)

    OdpowiedzUsuń