środa, 15 stycznia 2020

Najlepsza książka Remigiusza Mroza? (2020)

Mamy połowę stycznia, a u mnie powieje chłodem. Swoje urodziny obchodzi dziś najszybciej piszący obywatel w naszym kraju. Z tej okazji, oczywiście poza najlepszymi życzeniami, przygotowałam wpis specjalny. O Remigiuszu Mrozie pisałam już dużo i będzie jeszcze więcej. Macie poradnik,recenzje większości tytułów i najlepszą książkę sprzed kilku lat. A jak jest dziś? Zostańcie, jeśli jesteście ciekawi.


Zanim jednak moja lista, to pragnę obalić bardzo krzywdzący mit na temat autora. Pewnie wpadła Wam w ręce jakaś książka, nie spodobała się i stwierdziliście: „Nie będę czytać Mroza, bo on pisze tylko kryminały" - nie macie racji. Ja śledzę nowości od Remigiusza odkąd czytam  ze wszystkimi tytułami wyrabiam. To NIE JEST tylko pisarz kryminałów! Tu istnieje duży rozrzut gatunkowy, przejrzyjcie dobrze listę. Do tej pory napisał 38 książek (i pewnie kilkanaście ma gotowych, bo to jest typ pracoholika). Z tych 38 wybrałam dla Was piątkę. Która jest najlepsza? Za moment zobaczycie.



Licząc od tyłu:

5. „Turkusowe szale”
To jest powieść historyczna. Jedna z moich ulubionych. Historia mniej znanego dywizjonu 307. Uwielbiam. Za wszystko.

4. „Kasacja”
To był mój pierwszy kryminał w ogóle. Do dzisiaj Chyłę uwielbiam. Niekoniecznie może za rozwiązłość i relacje służbowe, ale za ten ostry język. Trzeba wbić szpilę, to wbije i nikim się nie przejmuje. Sama tak mam, jeśli ktoś mi nadepnie na odcisk. Ponadto kocham prawo karne, więc siłą rzeczy. Sentyment jest.

3. „W kręgach władzy”
To jest mój pierwszy Mróz w ogóle. Uwielbiam rzeczy polityczne i wielka szkoda, że to tylko trylogia. Tylko, ale najlepsza w Mroźnym dorobku.

2. „Hashtag”
Thriller z ciekawymi motywami, dlatego tu ląduje. Ta zawikłany, że musiałam się skupić, żeby nie stracić wątku. Zakończenia chyba się nie domyślicie...

1. „Iluzjonista”
Przerażająco realistyczna kontynuacja. Tematycznie skrojona na nasze czasy. Nie zauważyłam nieścisłości. Jeśli podobał Wam się pierwszy Gerard, to ciekawe, co powiecie tu.

Tak wygląda moje zestawienie najlepszych Mroźnych wytworów. Od nich możecie zacząć. O wszystkich tytułach już pisałam, poszukajcie. Dla Remigiusza wszystkiego najlepszego. Prawdziwy z niego mróz ☺.

A jakie są Wasze ulubione książki Remigiusza Mroza?

1 komentarz:

  1. Twórczość tego autora jeszcze przede mną, więc nie wypowiem się w tym temacie. 😊

    OdpowiedzUsuń