niedziela, 13 sierpnia 2017

Classics Book TAG

Dzisiaj nie będę nikogo straszyć. W ramach przerywnika od tłumu nadciągających recenzji, przygotowałam TAG, który uwielbiam, podobnie jak i samą klasykę.


Nie przedłużając:

1. Popularna klasyka, która nie przypadła Ci do gustu.
Z polskiej klasyki będą to dwa nazwiska:
"Pan Tadeusz" Adama Mickiewicza. Zmora liceów, mój prześladowca w koszmarach, przed maturą jak i na obu próbnych. Czytałam dwa razy, a mimo to najdelikatniej mówiąc, nie podoba mi się. Ciężko. (Generalnie nie przepadam za poetami, choć są dwa wyjątki, ale nie Mickiewicz, co by nie napisał, nie, nie, nie!)
"Trylogia" Henryka Sienkiewicza. O ile "Krzyżaków", czy "Rodzinę Połanieckich" przeczytałam bez problemu, o tyle nad "Potopem" w liceum usnęłam, przyznaje się bez bicia. Nie jestem w stanie przebrnąć i raczej nie podejmę kolejnej próby. Bardzo mnie to nużyło, nudziło, cierpiałam. Droga przez mękę. "Potop" to moja jedyna nieprzeczytana lektura w liceum.

2. O którym wieku, okresie historycznym lubisz czytać najbardziej?
Również podwójna odpowiedź:
Cała Francja, a z polskich od XVIIIw w górę, ostrożnie jedynie z romantyzmem (znowu Mickiewicz!), a reszta jak najbardziej.

3. Ulubiona baśń
"Śpiąca królewna" zdecydowanie. Podobała mi się cała historia, a z legend "O smoku wawelskim"

4.  Klasyka, której nieznajomości wstydzisz się najbardziej?
"Śluby panieńskie" Aleksandra Fredry

5. Pięć klasycznych powieści, które zamierzasz przeczytać w najbliższym czasie.
"Trzej Muszkieterowie"-Aleksander Dumas
"Emancypantki"-Bolesław Prus
"Miłość w czasach zarazy"-Gabriel Garcia Marquez
"Cmentarz w Pradze"-Umberto Eco
"Zamek"-Franz Kafka

6. Ulubiona powieść bazująca na klasyce
Nie mam.

7. Ulubiona ekranizacja filmowa/serialowa
I taka, i taka-"Lalka" Bolesława Prusa, chociaż Ignacy Rzecki zawsze będzie miał dla mnie twarz Bronisława Pawlika.

8. Najgorsza adaptacja klasyki
"Wichrowe Wzgórza" Aktorka zamiast grać buntowniczkę, tylko przymilała się do swojego towarzysza. Nie lubię czegoś takiego...

9. Ulubiona szata graficzna, którą chciałabyś mieć w swojej kolekcji.
Nie mam. Dla mnie najważniejsza jest treść. Czy "Lalka" w najnowszym, twardym wydaniu będzie w jakiś sposób lepsza? Nie. To nie ma dla mnie znaczenia.

10. Mało znana klasyka, którą chciałabyś każdemu polecić.
Jest znana. "Pani Bovary"-Gustave Flaubert i "Wojna i pokój" Lwa Tołstoja. Zdecydowanie polecam.

To już wszystkie pytania. Mam nadzieję, że Wam się podobało. Czujcie się nominowani, linki można wklejać w komentarzach. Czekam również np na listę tagów, które chcielibyście zobaczyć, przeczytać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz