środa, 9 sierpnia 2017

Mid year book freak out TAG

Wśród tagów jest już co prawda wpis o najlepszych książkach minionego półrocza, ale ten będzie wyglądał nieco inaczej. Mam 15 pytań, na które odpowiem. Książki mogą, ale nie muszą się powtarzać.



1. Najlepsza książka, jaką przeczytałam w ubiegłym półroczu

Wybór był bardzo trudny, ale udało mi się...











"Kasacja" Remigiusza Mroza. Po jej przeczytaniu od razu wiedziałam, że chcę sięgnąć po całą serię. Uwielbiam kryminały i thrillery prawnicze. Dodatkowo sama kreacja bohaterów. Sam Zordon później mnie już troszkę irytował, natomiast Joanna Chyłka to postać mistrzowska. Stanowcza, zdecydowana, konkretna, obrotna, twardo stąpająca po ziemi, zasadnicza. Jej docinki w różnych sytuacjach bawiły mnie do łez. Lepszego początku z kryminałami nie mogłam sobie wyobrazić.


2. Najlepsza druga część.

Tutaj wybór jest oczywisty...




















"Przewieszenie" także Remigiusza Mroza, czyli druga część serii z komisarzem Forstem. Akcja nabiera zawrotnego tempa, czytelnik nie ma tutaj za bardzo chwili oddechu. Podobała mi się również determinacja samego Wiktora, który za wszelką cenę postanowił odnaleźć mordercę, bez względu na grożące mu za to konsekwencje.


3.  Nowość, której jeszcze nie czytałam, ale chciałabym.

Do tego pytania wybrałam dwie pozycje.


















Książka o zniewoleniu córki przez matkę, która nie może uwolnić się spod jej skrzydeł. Jednak w pewnym momencie ta pępowina łącząca obie kobiety zaczyna pękać. Czy próba odcięcia się córki powiedzie się?




















Powieść młodzieżowa, rodem z Baśni tysiąca i jednej nocy. Jeszcze jej nie mam, ale nieustępliwie poszukuje.

4. Najbardziej wyczekiwana premiera drugiej połowy roku.

Bez żadnego zawahania.




















Szósty tom serii o Joannie Chyłce. Zapowiada się ciekawie, po przeczytaniu wstępnych informacji. Muszę przyznać, że ta seria zdecydowanie trzyma poziom, z tomu na tom jest coraz lepiej. Wręcz nie mogę się doczekać.

5.  Największe rozczarowanie minionego półrocza

Trochę tego było, ale takie największe...


















Książka wzięta "na ślepo", bo "Noc poślubna" tej autorki bardzo mi się podobała. Tutaj jednak niestety, mamy pustą, egoistyczną, zadufaną w sobie trzydziestoletnią kobietę, która rzeczywiście jest taką typową zakupoholiczką. Denerwowały mnie jej złote myśli, najłagodniej rzecz ujmując...


6.  Największe zaskoczenie


















Moje pierwsze spotkanie z tym autorem. Chciałam zrozumieć, o co tyle szumu. Nie przepadam za polityką, ale bardzo mi się podobała, choć miałam momenty, kiedy twierdziłam, że chyba całkiem przestanę się nią interesować. Pewne wątki są tutaj nie do końca rozwinięte. Mam nadzieję, że pisarz wynagrodzi to fanom w drugim tomie, którego premiera pod koniec tego roku. Również nie mogę się doczekać.

7. Nowy ulubiony autor

Zdecydowanie Remigiusz Mróz.


8. Nowe książkowe zauroczenie-bohater

Zdecydowanie Karol z powieści G. Flauberta "Pani Bovary" Ceniony lekarz, pochodzący ze wsi, mógł zapewnić Emmie dostatek. Jak ta historia się skończyła, przekonajcie się sami.


9  Nowi ulubieni bohaterowie

Edmund Osica- seria z komisarzem Forstem Remigiusza Mroza. Dialogi są po prostu nie do podrobienia widać, że jest to doświadczony policjant i doskonale zna się na swoim fachu.
Pan Darcy-"Duma i uprzedzenie"-Jane Austen


10. Książka, przy której płakałam

Nie było ich dużo, ale jednak.


















Bardzo rzadko płaczę, co za tym idzie, bardzo rzadko czytam książki, które taki właśnie efekt u mnie wywołują. Jak już się rozkleję choćby troszkę, to pękam całkiem. Wyjątkiem jest klasyka, jako miłośnik gatunku, czuję się do tego zobligowana. Tutaj tak właśnie było. Planowałam przeczytać nawet oryginał, ale nie podejmę się.


11. Książka, która sprawiła, że byłam szczęśliwa.

Czego się spodziewać po miłośnikach kryminałów...








12.  Ulubiona adaptacja
Nie mam. Bardzo rzadko oglądam jakiekolwiek filmy, wolę książki. Jeśli miałabym powiedzieć ogólnie, to będzie to "Lalka" Bolesława Prusa.

13. Ulubiony film.
Jak wyżej.

14.  Najpiękniejsza książka kupiona/posiadana
Nie mam takiej, gdyż niespecjalnie zwracam uwagę na okładki. Dla mnie liczy się treść, a nie wygląd.

15. Książki, które planuję przeczytać do końca roku.
Na pewno wszystkie możliwe autorstwa Johna Grishama, a o innych będę informować na bieżąco.

To tyle z mojej strony. Mam nadzieję, że ten TAG się Wam podoba, jako malutki przerywnik od recenzji. Chętnie obejrzę również Wasze, dlatego można zostawiać linki w komentarzach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz