niedziela, 29 października 2017

119. "Roślinka"-Stephen King | dlaczego nie jest skończona...

Autor-Stephen King
Tytuł-"Roślinka"
Gatunek-horror
Liczba stron-96 (w innych wydaniach 232)
Wydana-2009

















Książka, która zaintrygowała mnie samym tytułem, a dodajmy jeszcze do tego fakt, że studiuje biologię... Przyjemne z pożytecznym i strasznym. Zdziwiła mnie liczba stron. Typowy King przyzwyczaił nas do obszerności swoich dzieł, tutaj- niespełna sto stron, nawet mniej. Czytało się ją szybko, ale jak wypadła na tle pozostałych? Zapraszam.


Książka opowiada o redaktorze pewnego wydawnictwa, który otrzymuje tajemniczy rękopis od osoby wydającej się niespełna rozumu. Opowiada on o magii, zawiera także bardzo realnie wyglądające fotografie. Redaktor odrzuca tekst, jednak z powodu zdjęć informuje policję o miejscu zamieszkania pisarza. To wydarzenie doprowadza mężczyznę do szału i postanawia on wysłać do redakcji tajemniczą roślinkę. 

Okładka i tłumaczenie zostały wykonane przez fanów autora. Książka napisana jest w formie epistolarnej, co niewątpliwie ułatwia i przyspiesza tempo jej czytania. Składa się ona wyłącznie z listów, notatek itp.

Niestety książka do dziś nie została ukończona Nie zdążyłam się nawet za bardzo wciągnąć w całą fabułę, bo już zastałam koniec. Czegoś tu brakuje. Została wydana w formie ebooka, jednak z czasem spadła jej popularność wśród czytelników. Ostatnia praca nad jej treścią miała miejsce w grudniu 2000 roku. Widać niestety to niedokończenie. 

Nie mogę Wam jednoznacznie jej polecić, gdyż nie mamy tutaj pełnego obrazu fabuły. Może doczekamy się jej zamknięcia i wtedy będę mogła wydać już jakąś dokładniejszą, szerszą opinię w tym temacie. Na razie nie mam zdania.

2 komentarze:

  1. King mający 100 stron? To jakaś podróba, nie King ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. King niedokończony i jestem zdziwiona, czemu wydał już... Brakło pomysłów? Nie z jego wyobraźnią...

      Usuń