środa, 1 listopada 2017

TBR NA LISTOPAD 2017 :)








Czas powitać nowy miesiąc. Na ogół naznaczony jest on u mnie licznymi załamaniami nerwowymi i depresjami, ale mam nadzieję, że lektury, które wybrałam na tę porę odwrócą moją uwagę od tego stanu. Tym bardziej, że owa lista prezentuje się naprawdę godnie. Przed Wami 15 wybrańców. Nie przedłużając:

1. "Doktor Sen"-Stephen King | horror
Po klaustrofobicznym "Lśnieniu" i genialnym zarazem, czas na kontynuację. Słyszałam różne opinie, raczej zawiedzione. Nie wiem, przyjdzie mi się od dziś o tym przekonać. W poprzedniej części głównie ograniczenie lokacji i mnogość rozgrywających się wydarzeń w jednym miejscu tak bardzo napawała strachem i równie mocno działała na wyobraźnię. Ciekawa jestem, co tutaj przygotował autor.

2. "Śpiące królewny"-Stephen King | horror
Najnowsza świeżynka, niestety, jeszcze nie udało mi się jej zdobyć. Autor napisał ją wspólne ze swoim synem, Owenem. Główną koncepcją jest to, jak wyglądałby świat bez udziału kobiet. Ta opcja wydaje się zarówno straszna, tajemnicza jak i niezmiernie intrygująca. Podobno jest to mroczniejsza wersja legendarnej już bajki.

3. "Pudełko z guzikami Gwendy"-Stephen King | horror
Tutaj nie mam pojęcia, czego się spodziewać. Aktualna świeżynka, premiera już na dniach, 16.11.

4. "Większość bezwzględna"-Remigiusz Mróz | political fiction
Tak, wiem, dawno tutaj nie było Remigiusza-otóż jest. Drugi tom serii politycznej "W kręgach władzy" i ciąg dalszy perypetii marszałek Darii Seydy. Ktoś chce odsunąć ją od władzy, panuje chaos. Zobaczymy, co z tego wszystkiego wyniknie. Mam nadzieję, że autor rozwinie pewne wątki (ci, którzy czytali poprzedni tom wiedzą, które dokładnie mam na myśli). Poza tym, zdradzę Wam, że moje pierwsze spotkanie z twórczością Remigiusza Mroza dotyczyło właśnie "Wotum nieufności" i uważałam je za dość udane. Potem wpadła mi "Kasacja"-recenzja oczywiście jest-i dalej już wiecie, że przepadłam.

5. "Opiekunowie"-Dean Koontz | horror
Nie wiem, czego się spodziewać. Pozycja doradzana na jednej z horrorowych grup. Jest to dla mnie nowy autor, więc mam nadzieję, że się nie zawiodę i nie będzie koszmaru, jak z Kingiem (zaczęłam go w zeszłym roku "w ciemno" od "Zielonej Mili", która, mówiąc najłagodniej, nie podobała mi się). 

6., 7. "Ziarno prawdy"+"Gniew"-Zygmunt Miłoszewski | kryminał
Postanowiłam dać szansę Teodorowi i jednak skończyć serię w tym roku. Jak wiecie "Uwikłanie" kompletnie mnie rozczarowało, ale może w końcu będzie lepiej. Jeszcze go nie skreślam.

8. "Widnokrąg"-Wiesław Myśliwski | literatura piękna
Drugie spotkanie z tym autorem. Jak wiecie "Traktatem o łuskaniu fasoli" wręcz się delektowałam i byłam nim absolutnie zachwycona, mam ochotę wszystkim polecać tę książkę i nawet nie dyskutujcie! Uczta dla dyszy! Tym razem kolejna głośna książka i również laureat Nagrody Literackiej Nike, więc nadchodzi znowu perełka.

9. "Księgi Jakubowe"-Olga Tokarczuk | literatura współczesna, historyczna
Już tyle westchnień słyszałam na jej temat, tyle zachwytów, że w końcu się doczekała. Gargantuiczna powieść historyczna i również Nike przy okazji.

10. "Stary człowiek i morze"-Ernest Hemingway | klasyk
Wstyd nie znać, nie miałam nawet jako lektury, a przecież Nobel był. Nic nie wiem, nie uprzedzam, bo zdania o "Lalce" Bolesława Prusa również są skrajnie podzielone, podczas gdy ja do dziś nie mogę się przestać nią zachwycać, jeszcze od gimnazjum. Czytałam chyba z osiem razy i cały czas nie mogę się nadziwić. Zobaczymy jak będzie w tym przypadku, tym bardziej, że był Nobel, więc znowu obowiązkowo.

11. "Opowiadania"-Edgar Allan Poe | horror
Klasyka. Autor, od którego do dziś czerpią wszyscy twórcy. Do opowiadań przekonałam się po wielokrotnie już wspominanym "Bazarze złych snów" S. Kinga. Będą na przekąskę, między grubasami. :)

12. "Nocna zmiana"-Stephen King | horror
Zbiór opowiadań i wyżej macie uzasadnienie... :)

13. "Noc świetlików"-Elżbieta Rodzeń
Nie mam pojęcia, co to...

14."Firma"-John Grisham | thriller prawniczy
Już we wrześniu Wam o nim wspominałam, ale niestety, przygniotły mnie wtedy studenckie obowiązki. Mam nadzieję, że tym razem mi się uda.

15. "Blade runner. Czy androidy marzą o elektrycznych owcach?"-P. K. Dick |science-fiction
Nie wiem, co to. Rzadko sięgam po ten gatunek...

Tak prezentuje się moja lista tytułów na najbliższy miesiąc, dajcie mi koniecznie znać, o którym chcielibyście przeczytać najchętniej. Również postaram się na bieżąco publikować recenzje (nie zrażać się pustymi postami. Czasem rozbiega mi się godzina publikacji z moim powrotem do domu i po prostu napiszę jak już będę na miejscu). :) Cierpliwości i do rychłego.

31 komentarzy:

  1. Spore te plany czytelnicze na listopad, ja nigdy nie planuje co chcę przeczytać bo zazwyczaj nic z tego mi nie wychodzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie wychodzi zawsze, ale nie wszystko i to, co zostało-przechodzi na następny miesiąc, więc jak kiedyś zobaczysz 30 zamiast 15, to już wiesz, skąd :)

      Usuń
  2. Najchętniej sięgnę po polskich autorów, gdyż coś ostatnio mam na nich wenę. Bardzo interesujący wpis z ciekawymi propozycjami czytelniczym :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Spora lista. U mnie bez większego planu, bo "człowiek plany snuje, los z tego żartuje"
    Ale lista "do przeczytania" jak najbardziej w zanadrzu trzymana 😀
    Miłego czytania

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nigdy nie potrafię planować :/

    OdpowiedzUsuń
  5. Trzymam kciuki aby twój plan udało się wykonać. Osobiście nigdy nie tworę taich planów. Wolę, że tak powiem czytać "na spontanie"

    Pozdrawiam
    https://ksiazki-czytamy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam taką nadzieję, już jedna pozycja za mną... :)

      Usuń
  6. "Śpiące królewny" dostałam w dniu premiery, przeczytałam aktualnie parę stron i warto!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno, jeszcze z taką tematyką. :) Ja jeszcze nie mam...

      Usuń
  7. Ambitne plany, chciałabym mieć tyle czasu żeby tyle czytać :D
    Sama nie robię takich planów, bo zawsze coś innego wpadnie mi w łapki.
    Czytałam "Doktor Sen" i mi się bardzo spodobał. Więcej akcji niż w poprzedniej części ;)
    A książkę King'a z synem też chcę przeczytać ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja kiedyś też tak planowałam i nie zawsze mi to wychodziło ;) wole na świeżo wybierać co będę czytać :) jednak lista jest imponująca. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie, żeby nie wybierać z tłumu, który czeka, wolę wypisać. :)

      Usuń
  9. Ło jak tu horrorowo i mrocznie w listopadzie :D Nie jestem pewna czy spodobają Ci się kolejne książki Miłoszewskiego skoro pierwsza Cię rozczarowała. Może w końcu sama skuszę się na Myśliwskiego, chyba najwyższa pora :)
    Book Beast Blog

    OdpowiedzUsuń
  10. Ambitne plany :-) mam nadzieję, że uda Ci się je zrealizować, pozdrawiam Asia z ucztadladuszy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Całkiem spore te plany! :) Ale to dobrze, że jesteś ambitna ^^
    Ja nigdy nie planuję, bo zawsze czytam to na co mam akurat ochotę.

    Tak poza tym chciałabym dać Ci malutką radę: na Twoim miejscu zmieniłabym tło, tak strasznie razi w oczy, poza tym różowy tekst miesza się z białymi kwiatami. Polecałabym coś spokojniejszego na to tło ^^

    OdpowiedzUsuń
  12. Dużo Kinga, a także Blade Runner, życzę spełnienia planów, bo przyznaję, że ja chyba nie dałabym rady :)

    Pozdrawiam ciepło,
    Sara z Niesamowity Świat Książek

    OdpowiedzUsuń
  13. Ambitne plany i trzymam kciuki aby się udało ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Spora lista i dość mroczna, bo dużo horrorów :-)
    Ja lubię ten gatunek, ale czytam co jakiś czas, a nie jeden horror po drugim, bo nieraz muszę odetchnąć :-) Obecnie spędzam czas z "Workiem kości" Kinga :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Z Twojej listy czytałam tylko Stary człowiek i morze, który średnio mi się podobał :/

    OdpowiedzUsuń
  16. Ziarno prawdy mam własne, więc polecam :) fajna książka ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Obszerne plany! Powodzenia :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetne książki, powodzenia w czytaniu!

    OdpowiedzUsuń
  19. Sporo tytułów, powodzenia w czytaniu! :)

    Pozdrawiam,
    https://lunafisher.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Dużo tytułów, ja niestety nie znalazłam nic dla siebie wśród nich :/
    Dominika z Zaczytana D

    OdpowiedzUsuń