niedziela, 9 października 2022

PREMIERY MIESIĄCA: PAŹDZIERNIK 2022

Moi Drodzy!

Z racji tego, że każdego miesiąca wychodzi mnóstwo premier, przy których zatrzymuję się na dłużej, aby nie zapomnieć, na co poluję, będę Wam zostawiać listy. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że papierowa gdzieś mi się zagubi w gąszczu innych kartek. Mam nadzieję, że takie comiesięczne wpisy Wam się spodobają i może też Was do czegoś zainspiruję.


Na wstępie chciałam serdecznie podziękować wszystkim Wydawnictwom, z którymi mam niewątpliwą przyjemność współpracować, za wyrozumiałość i cierpliwość również (ukłony do ziemi). Bardzo ułatwiają mi zdobywanie nowości, za co jestem niezmiernie, dożywotnio wdzięczna. Jestem otwarta na nowe współprace, nie mam z tym problemu. Jeżeli tylko książka mnie zainteresuje, to prędzej czy później jej recenzja pojawi się tutaj.

Uprzedzając pytania: tak, będę na tegorocznych Krakowskich Targach Książki (udam się do samych panów). O książkach opowiem Wam w przyszłym roku, wyczekujcie.


Przechodząc do samych premier:


Wydawnictwo Czarne:
„Pamięć ciała” - A. Marzano-Lesnevich, M. Gądek, 12.10 (reportaż)
„Zawsze przychodzi noc” - W. Vlautin, T. Gałązka, 5.10 (obyczajowa)
„Wymyślone miasto Lwów” - Z. Szczerek, 12.10 (reportaż)
„Rzeźnia numer jeden i inne reportaże z Niemiec” - J. Haszczyński, 19.10 (reportaż)
„Nie przeproszę, że urodziłam” - K. Domagalska, 26.10 (reportaż)

Wydawnictwo Czarna Owca:
„Rozmowy z seryjnymi mordercami. Żony i kochanki” - C. Berry-Dee, T. Wyzyński, 12.10 (literatura faktu)
„Warstwy podskórne” - M. Silwanow, 12.10 (kryminał)
„Gdy umarli mówią. Spektakularne przypadki medycyny sądowej” - C. Buschman, E. Kochanowska (literatura faktu)
„Zagubiony” - S. Beckett, 12.10


Wydawnictwo Agora:

„Houellebecq” - D. Demonpion, A. Dwulit, M. Kowalska, 12.10 (biografia, nie powinno Was to dziwić, pisarz mojego życia).
„Kopernik. Rewolucje” - W. Orliński, 26.12 (biografia - TK)

Wydawnictwo Muza SA:

„Szachownica” -  L. Herman, 12.10 (sensacja)
„Jak poradzić sobie z wyczerpaniem i wypaleniem” - M. Marguardt, M. Chudzik, 19.10


Wydawnictwo W.A.B:
„Unicestwianie” - M. Houellebecq. 12.10 (kogoś to dziwi?).

Wydawnictwo Czwarta Strona:
„Wieża strachu” - P. Borkowski, 12.10

Wydawnictwo Literackie:
„Wiatrołomy” - R. Małecki, 26.10
„Chołod” - S. Twardoch, 26.10


To wszystkie premiery warte mojej uwagi, Z częścią książek podejdę do autorów w Krakowie. Może tam też złapię „Lata” Annie Ernaux (tegoroczny Nobel). Dajcie mi znać, o którym z tych tytułów chcielibyście poczytać tutaj, czy taka lista Wam się podoba. Takie wpisy będą pojawiać się co miesiąc.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz