wtorek, 10 grudnia 2019

Q&A

Kochani,
Miało być dziś inaczej, bo planowałam recenzję. Nie tym razem, niestety. Czytać, czytam, spokojnie. W brutalny sposób przypomniało mi o sobie moje zdrowie i obecnie nie jestem w stanie robić nic poza czytaniem. Postaram się w najbliższych dniach nagrać kilka recenzji (w końcu po coś dyktafon mam). Dziś luźniej i zapraszam Was na ostatnie w tym roku Q&A. 



1.  Ile książek przeczytałaś w tym roku?
Nie mam pojęcia. Nie odznaczyłam jeszcze wszystkich, ale ostrożnie stwierdzam, że ponad 200.

2. Czy oglądałaś już „Nielegalnych”?
Jeszcze nie. To jest serial na podstawie dwóch pierwszych powieści Vincenta V. Severskiego (/Włodzimierza Sokołowskiego, jak wolicie). Najpierw cała tetralogia, potem dodatki.

3. Czy masz swojego ulubionego lektora audiobooków?
Tutaj jedno nazwisko: Wojciech Żołądkowicz, zdecydowanie. Ja generalnie identyfikuję ludzi po głosie. Zawsze. Tutaj jest on nie do pomylenia.

4. Ulubiony thriller psychologiczny?
Niezmiennie „Milczenie owiec”. Jak znajdę coś lepszego, to najpierw się zdziwię, a potem dopiero Wam o tym opowiem.

5. Ulubiony bohater?
Jak wyżej - Hannibal. Boję się go podwójnie. Wiem, że kanibale istnieją. Tutaj Lecter wiedział, jak manipulować ludźmi z uwagi na wiedzę  z zakresu psychiatrii. Nie chciałaby być jego pacjentką...

6. Powieść, której ekranizację chcesz zobaczyć?
Jak mi ktoś nie zekranizuje np „Operacji Rafael”, to marny los reżyserów, oj, marny.

7. Co sądzisz o paleniu książek?
Zacznijmy od tego, ż nie każdy stos papieru z okładką zasługuje na miano książki. Takie przypadki spokojnie przedzieram na pół, chcąc uchronić ludzkość - nie polecam, jak się domyślacie. Palenie/niszczenie dobrych książek jest dla mnie bezczelnością.

8. Jak będziesz wspominać ten rok?
Był bardzo bardzo, bardzo trudny. Czasem wydawało mi się, że wszystko jest w końcu dobrze, a za moment się to zawaliło. Nie obyło się bez łez. Zniknięcie kilku osób zmieniło mnie. Pomogło wsparcie autorów i to mi wystarcza. Ja nie potrzebuję tłumów wokół. Teraz zaszła we mnie zmiana, którą co niektórzy już zauważyli. Jestem nieufna i niedostępna, ludziom brakuje odpowiedzialności. Jeżeli ktoś będzie na tyle silny i uparty, żeby ten mur sforsować, dopiero zaufam. Nie wcześniej. Tak być musi i mam ku temu powód.

9. Jak wygląda Twój dzień?
Przy założeniu, że dobrze się czuję. Wstaję o 7:00, pół godziny później zaczynam pisać 1-2 recenzje. Śniadanie jem o 10:00. Później „formalności”-odpisywanie na maile itp. O 13:00-17:00 czytam. To wszystko.

10. Czy są jakieś dni w ciągu roku, kiedy nie czytasz?
Jeśli mam gorączkę, to wada jednym uchem, wypada drugim.

11. Co Skazana robi poza czytaniem?
Ogląda siatkówkę, gra na pianinie/w szachy/sudoku, rozwiązuje krzyżówki, ogląda teleturnieje albo - z nudów, na pobudkę - potęguje dowolną liczbę dopóki się nie zgubi.

12. Kiedy masz urodziny?
Wtedy, kiedy Jerzy Kamas - 8 lipca. Nikt o nich nie pamięta, co mnie boli. Stwierdziłam, że skoro tak, nie będę nikomu składać życzeń. Jak coś ma działać, niech działa w obie strony.

13. Najbardziej wyczekiwana premiera 2020?
Nie wiem czy 2020, ale Quentin Tarantino pisze powieść. Dobrze widzicie. Jego najnowszy film pierwotnie miał być powieścią. Siedzę jak na szpilkach.

To już wszystkie pytania i moje odpowiedzi. Jeśli jeszcze jakieś macie, piszcie śmiało.

2 komentarze:

  1. what a nice post :) I follow you on gfc #113 , follow back?

    https://bubasworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój syn też urodził się 8 lipca :)
    O moich urodzinach też nikt nie pamięta odkąd na fb się nie wyświetla informacja.. Zrobiłam to samo - nie składam życzeń..

    OdpowiedzUsuń