sobota, 4 listopada 2017

5000 WYŚWIETLEŃ BLOGA! ♥ MINI Q&A #1

Co tu się dzieje... Istne szaleństwo! Dziękuję za wszystko i oby tak dalej, jesteście dla mnie nieskończonym źródłem inspiracji i motywacji do dalszej pracy, bo chyba tak to też mogę nazwać. Widzę przynajmniej, że mój pomysł i wysiłek nie idą na marne. Zgodnie z umowa z wczoraj, zebrałam Wasze pytania, a dziś czas na małe Q&A-Wy pytacie, ja odpowiadam :)

1. Najbardziej wzruszająca książka, jaką przeczytałaś, to...?
Są takie dwie:
-"Lalka"-B. Prus. Można mówić i mówić, i mówić, końca nie widać. Miałam nawet na maturze...
-"Pani Bovary"-G. Flaubert. Końcówka mnie rozbroiła, a ja przecież rzadko płaczę, o ile w ogóle. (recenzja gdzieś tam sobie fruwa w archiwum :) ).

2. Książka, którą przeczytałaś więcej niż dwa razy, to...?
Ostatecznie, zdecydowanie i definitywnie-"Lalka" Bolesława Prusa. Co najmniej osiem, jeden dzień często wystarczył.

3. Ulubiony autor?
Niedawno robiłam takie zestawienie, bo chociaż czytam regularnie od niedawna, nie jestem w stanie wybrać jednego. Link:
https://ksiazkoholiczka22.blogspot.com/2017/10/3000-wyswietlen-bloga-moi-ulubieni.html

4. książka, po której przeczytaniu żałowałaś spędzonego z nią czasu,to...?
Sporo takich, ale tak najbardziej znienawidzona-"Dziewczyna z pociągu" Pauli Hawkins. Nie, nie, NIE!

5.  Jakie książki zmieniły coś w Twoim życiu?
Po zobaczeniu tego pytania, pierwszą opcję wypaliłam bez zastanowienia:
-"Pamiętnik narkomanki"-Barbara Rosiek. Trafiła do mnie w najlepszym momencie życia, gdy sama miałam bardzo pod górę. Straciłam kogoś bliskiego po latach, po połowie mojego życia. To ona dała mi siłę. Gdyby nie to, to prawdopodobnie dziś nie byłoby mnie tutaj, nie wspominając już o założeniu bloga, co jest przecież stosunkowo świeżym postanowieniem. Nie żałuję, uwielbiam pisać i nawijać o książkach.
-"Misery"-Stephen King. Jedna z najmocniejszych i zarazem najlepszych w jego dorobku. Zrozumiałam, że to tak naprawdę ludzie są-albo mogą być-większymi potworami niż wymyślone leśne zjawy, duchy, czy inne stworzenia. Niestety, podobnych fanów jak Annie jest wciąż dość dużo. (recenzja też fruwa, sierpień, podpowiem :) ).
-"Pani Bovary"-G. Flaubert. Przekonałam się, że życie nie zawsze jest kolorowe. Nie jest sztuką być z kimś, kiedy jest dobrze, bo właśnie te trudniejsze chwile wzmacniają relację. Niestety, takich ludzi jak Emma wciąż jest mnóstwo, a życie nie kończy się na marzeniach i romansach. Bardzo często podjęte przez nas decyzje za młodu są weryfikowane w przyszłości.
-"Kasacja"-Remigiusz Mróz. Mój pierwszy kryminał, a zarzekałam się, że pod żadnym pozorem ich nie będę czytać... (marzec).

6. Ile książek przeczytałaś w tym roku?
Staram się na bieżąco recenzować. Obecnie 125.

7. Ulubiona książka?
Nie mam jednej... Dużo klasyki, z kryminałów cała seria z Joanną Chyłką R. Mroza, cały John Grisham, Maurice Druon... Nie da się ograniczyć.

8. Co sądzisz o poradnikach typu "Zniszcz ten dziennik"?
Może kiedyś odpowiem, na razie go nie czytałam...

To już wszystkie odpowiedzi. Mam nadzieję, że Was satysfakcjonują. Dajcie znać, czy chcecie kolejną część. Jeśli tak-pod tym postem zbieram pytania. :)

A.

19 komentarzy:

  1. Dzięki za pokazanie czegoś więcej o sobie. I gratuluję z okazji wyświetleń.

    Podrawiam
    https://ksiazki-czytamy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie "Zniszcz ten dziennik" jest okropny. Jak można niszczyć książkę? Mój leży na półce i nie mam serca go niszczyć :(

    OdpowiedzUsuń
  3. "Lalka" to akurat moja znienawidzona książka, którą męczyłem. Może wynika to z racji wieku?

    OdpowiedzUsuń
  4. Też nienawidzę "Dziewczyny z pociągu"

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne pytania i genialne odpowiedzi :) Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluje serdecznie ;*
    Miło jest dowiedzieć się więcej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po to są i zbieram pytania do kolejnych, bo jak patrzę na dzienną liczbę odsłon, to mam wrażenie, że takie Q&A w takim tempie będą codziennie :) ♥

      Usuń
  7. Fajnie jest poznać Cię bliżej na samym początku naszej znajomości :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Skoro Mróz to Twój pierwszy kryminał to, a to uwierz mi nie są wcale kryminały najwyższych lotów, to aż Ci zazdroszczę, że tyle jeszcze przed Tobą :)
    Book Beast Blog

    OdpowiedzUsuń
  9. Widzę, że mamy podobny gust czytelniczy :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Też nie mogłam znieść Dziewczyny z pociągu, jedy co to jest za... Książka niewarta uwagi.

    Pozdrawiam ciepło,
    Sara z Niesamowity Świat Książek

    OdpowiedzUsuń
  11. Omawiam właśnie Lalkę w szkole i przyznam się, że myślałam że będzie to gorsza lektura :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Kurcze bardzo fajne to Q&A! Musisz częściej to robić! :) Miło się to czyta.

    Pozdrawiam,
    lunafisher.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Gratuluję wyniku, oby tak dalej! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń