środa, 21 marca 2018

38. "Mówiąc Inaczej"-Paulina Mikuła

Autor-Paulina Mikuła
Tytuł-"Mówiąc Inaczej"
Gatunek-językoznawstwo
Liczba stron-320
Wydana-2016
Ocena-10/10














Dzisiejsza recenzja napawa mnie lekkim niepokojem. Gdyby autorka książki tu trafiła... Zobaczymy. Każdemu zdarzają się błędy językowe, ja staram się ich nie popełniać, ale wychodzi różnie. Właściwie o tej książce mam do powiedzenia dużo pozytywnych rzeczy. Po takim wstępie już chyba wiecie, o czym dziś będzie mowa. Zapraszam.


Autorka opowiada o zasadach poprawnej polszczyzny. Temat, który dotyczy każdego z nas. Tutaj nie ma krytyki. Chodzi o to jak mówić, żeby się nie pogubić. Polacy mówią dużo, równie dużo piszą.

Co tu znajdziemy? Rozdziały, w których autorka zawarła swoje obserwacje, przemyślenia na temat stosowania języka polskiego i różnych tendencji językowych. Książka jest skomponowana w bardzo ciekawy sposób, ułatwiający zapamiętanie zasad.

Ta książka ro nie jest zbiór wszystkich zasad (kto by je zapamiętał?). Nie każe Wam wyrzucić wszystkich słowników, opracowań literaturoznawczych, encyklopedii (sama z nich korzystam), one naprawdę nie gryzą. Przydaje się tak naprawdę każdemu. Blogerzy,vlogerzy, dziennikarze, tłumacze, redaktorzy-każdy z nas znajdzie tutaj coś dla siebie.

Znalazłam jeden minus. Osoby, które oglądają vloga autorki, nie znajdą tu nic odkrywczego. Książka dobra jako kompendium wiedzy, bo powtórki nigdy dosyć.

Książka podobała mi się. Uważam, że każdy z nas powinien mieć ją w domu i wracać w razie potrzeby. Obowiązkowa pozycja w każdej biblioteczce. Polecam.

2 komentarze:

  1. Mam tak samo tę książkę i jestem nią zachwycona. Bardzo się cieszę, że jest na mojej półce, ponieważ często po nią sięgam i zaglądam do niej jak mam jakieś problemy z zasadami...
    http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/03/cae-miasto-o-tym-mowi-fannie-flagg.html
    Dodaję bloga do obserwowanych.

    OdpowiedzUsuń
  2. Panią Paulinę oglądam na Youtube. Bardzo lubię jej filmiki-zawsze mogę się z nich wiele nauczyć, a sama autorka opowiada interesująco i zabawnie. Po książkę również planuję sięgnąć, bo myślę, że jest to idealna pozycja dla takiej miłośniczki języka polskiego jak ja.
    Pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń