poniedziałek, 3 grudnia 2018

Wokół literatury #2: Rozpaczliwie poszukiwane tytuły #1

Czas na drugi wpis z cyklu około literackiego. Moje zbiory (głównie ebookowe) pękają w szwach od oczekujących tytułów. Wszystkie, które chciałabym przeczytać mam zapisane na lubimyczytać, dlatego nad tym panuję. Są jednak takie tytuły, których  zwyczajnie nie mam i szukam ich od dłuższego czasu. To będzie część listy, bo zapewne w przyszłości pojawią się kolejne książki.

1. "O pisaniu na chłodno"-Remigiusz Mróz
To jest jedyny Mróz, którego nie mam! Tym razem daje nam się poznać z innej strony i może znajdziecie odpowiedź na najczęściej zadawane mu pytanie-jakim cudem tyle książek?! Ja już wiem, ale dalej go nie mam...

2. "Głód"-Martin Caparrós
Jak to się dzieje, że w XXIw marnujemy tony żywności, podczas gdy w tym samym czasie w Afryce dzieci mogą jedynie pomarzyć o ciepłym posiłku?

3. "Kat. Biografia Huberta Jerzego Wagnera"-Krzysztof Mencer
Siatkówka od ponad dekady jest niezmienną miłością mojego życia. Co roku, obecnie w Krakowie, odbywa się Memoriał tego wyjątkowego trenera i siatkarza, który doprowadził naszą kadrę m.in do dwóch złot (1974, 1976). Niezwykle ważna persona. Choleryk i kat, ale ta dyscyplina opłaciła się.

4. Seria "Czas honoru"-Jarosław Sokół
II wojna światowa-temat bolesny. Dlaczego chcę przeczytać? Jest to głośny tytuł, a dodatkowo później planuję obejrzeć serial z rewelacyjną ścieżką dźwiękową Bartosza Chajdeckiego.

5. "Kronos"-Witold Gombrowicz
Książka wydana pośmiertnie przez żonę pisarza. Autor miał specyficzne podejście do miłości. Być może to ono sprawiało, że po wszelakich kontaktach w konsekwencji płacił najwyższą cenę- samotność.

6. "Zabójczy pocisk" i "Zabójczy pocisk. Polska krew"
Antologia opowiadań kryminalnych. Dosłownie nigdzie jej nie ma, a ciekawi mnie np takie wcielenie u Remigiusza Mroza. :)

7. "Przemytnik cudu"-Jakub Małecki
Ja uwielbiam tego Autora, za mną pięć tytułów i nie zanosi się na przerwę. Do tej pory za najlepszy uważam "Nikt nie idzie".

8. "Ave satan aleppe. Kroniki płynnego społeczeństwa"-Umberto Eco
Ostatnia książka tego autora. Dziś bardzo brakuje takich ludzi.

9. "Sańkja"-Zachar Prilepin
Za mną fantastyczny "Klasztor" i przestój. Poszukiwany...

10. "Van Gogh. Życie"-S. Naifeh, White Smith
Każdy słyszał to nazwisko, ale co o nim wiemy? Obciął sobie ucho? I nic więcej, a jest prawdopodobnie jednym z najsłynniejszych malarzy.

Tak prezentuje się pierwsza część poszukiwanych tytułów, które w tym momencie mam w głowie. Mam nadzieję, że kiedyś będę miała okazję je przeczytać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz