niedziela, 18 listopada 2018

Q&A

Kolejny wpis poza literacki? Nie do końca. Jak co miesiąc, czas odpowiedzieć na pytania zadawane mi przez różne osoby w różnych miejscach. Z recenzjami cierpliwości. Kolejne możecie zadawać albo poniżej, albo na fanpage'u bloga. Śmiało. 


1. Czy ulegasz presji?
Nie. Zawsze sprawdzam, czy te zachwyty są uzasadnione i nie boję się napisać krytycznej recenzji. Wręcz muszę sprawdzić, o co chodzi z danym tytułem, jeśli widzę go wszędzie.

2. Czego nauczył Cię blog?
Uczył, uczy i będzie uczył. Myślenia krytycznego. Nie na zasadzie: "Beznadziejne, nie czytajcie"-zawsze Wam to jakoś uzasadniam. Można wyrazić swoje zdanie bez używania słownika powszechnie uznawanego za wulgarny.

3. Co Cię martwi na blogu?
Brak odpowiedzi od Was, np w przypadku recenzji. Też jestem ciekawa, co myślicie. Cisza mi zupełnie nie służy tu.

4. Czy przyjmujesz każdą propozycję recenzji?
Tak, o ile to nie są romanse. Autorzy chyba to wiedzą z opisu mojego profilu na lubimyczytać, bo jeszcze taki mi się nie trafił. Podziwiam za cierpliwość, bo zobaczcie, ile mam oczekujących recenzji.

5. Romans-tak, czy nie?
To zależy. Jeśli to jest typowy romans, który wręcz wylewa się z kart książki-NIE! Jeśli jest lekko zaznaczony, zarysowany wątek miłosny-w porządku, nie przeszkadza mi. Delikatnie, nie na 3/4 książki.

6. Proza czy epika?
Chyba widzicie po blogu! Proza w ruch! Zdarzył mi się jeden tomik poezji, bardzo trudna recenzja dla mnie. W prozie zawsze widoczny jest jakiś motyw, myśl przewodnia, nawiązanie, koncept i jesteśmy tego pewni. W wierszu? Może tak... Może tak, a może jeszcze tak? Wieczne gdybanie i rozmyślania, co takiego autor miał/ma/mógł mieć na myśli. Koszmar.

7. Długa czy krótka książka?
Doceniam jedno i drugie, jeśli jest dobrze napisana.

8. Współczesny autorytet?
Niestety już nie żyje-Zbigniew Religa. Pracował do końca, nie mam słów do tego człowieka. Dzięki niemu dziś to wszystko funkcjonuje. Nie mogę nie doceniać jego wkładu w rozwój medycyny, jako naukowiec. Sam był ateistą, wychodził z założenia, że jeśli coś nie zostało wyjaśnione, to człowiek tego jeszcze nie odkrył, nie wyjaśnił. Nie wierzył w cuda, jedynie w twarde fakty. Pojawi się recenzja. Szkoda tylko, że obecnie nikt z jego zespołu już tego nie kontynuuje. Bardzo trudno będzie go zastąpić.

9. Ulubiony reżyser? Kompozytor?
Z zagranicznych reżyserów: Francis Coppola i Darren Aronofsky. Z polskich-Łukasz Palkowski.Możecie go kojarzyć właśnie z "Bogów" (w temacie Religi, oczywiście oglądałam), a na dniach premierę ma mieć serial na podstawie "Zaginięcia" Remigiusza Mroza. Już zacieram ręce!
Kompozytor? Filmowo Wojciech Kilar, Michał Lorenc i Bartosz Chajdecki ("Bogowie", "Czas honoru").

10. Czy masz czytających znajomych?
Niestety niewielu, stąd postanowiłam dołączyć do takiej społeczności. Mam pomysł, żeby stworzyć na Faebook'u grupę Skazanej na książki. Już mam pomysł na regulamin. Dajcie znać, czy chcecie dołączyć, co myślicie. Przecież nie będę tam sama siedzieć. :)

To już wszystkie pytania w ostatnim czasie. Mam nadzieję, że dobrze Wam się mnie czyta. Zaglądajcie tu, na lubimyczytać i na fan page!

2 komentarze:

  1. Znajomi czytający przydają się! Ostatnio koleżankę zaraziłam czytaniem książek! :D
    A ja romanse lubię, bo ostatnio odczuwam znudzenie kryminałami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie nie ma takiej opcji, cofa mnie na odległość stu km.

      Usuń