czwartek, 10 października 2019

Q&A | Hm...

Tak się ostatnio składa, że dostaję od różnych osób różne pytania. W końcu postanowiłam je zebrać i odpowiedzieć. Niektóre mogą Was zdziwić, ale zawsze jestem z Wami szczera. Czasem do bólu i nie przebieram w słowach, ale szczerość to podstawa. Łapcie.


1. Jaką książkę obecnie czytasz?
Skończyłam wczoraj "Dziecię boże" C. McCarthhy'ego. Generalnie prawie wszystkie książki, które dostałam od wydawnictw, już przeczytałam, teraz tylko recenzja. Oprócz tego jeszcze czytam "Lśnienie" w wersji francuskiej.

2. Kiedyś chciałaś być lekarzem. Która specjalność Cię interesuje?
Po "Kruchym życiu" wiecie pewnie już. Kardiologia, do tej pory mogę o sercu opowiadać godzinami.

3. Kto dostanie Nobla?
Nie mam pojęcia, będą dwa. Trzymam kciuki za Murakamiego i Atwood, a za kilka godzin się dowiemy, czy w coś trafiłam.

4. Film - wymagający czy luźny?
Książki wymagające lubię, co chyba widać po Michelu Houellebecq'u. Z filmami mam odwrotnie bo wymagające zamiast mnie skłonić do myślenia, wywołują traumy. Zdecydowanie lżejsze, choć nie wiem, czy filmy mojego ukochanego Quentina Tarantino można zaliczyć do lekkich. Równowaga musi być.

5.. Dlaczego nie lubisz filmów?
Chodzi o to, że nie mam pamięci wzrokowej. Będę pamiętać pojedyncze sceny i to, czy mi się film podobał. Bardziej w pamięć jednak zapada mi książka. Jestem słuchowcem i to do tego stopnia, że potrafię Wam przytoczyć rozmowę, która miała miejsce pół roku temu, słowo w słowo. Tak samo nie opiszę Wam twarzy człowieka, chociaż mogę go widywać pięć razy dziennie. Tam, gdzie jest potrzebny wzrok, leżę.

6. Premiera 2020, na którą czekasz?
Na pewno nowa powieść każda jedna od Krzysztofa Domaradzkiego. Tutaj ktoś ma u mnie "problem", bo pisze na tyle dobrze, że jestem jego stałą czytelniczką. Poza tym Quentin Tarantino pisze powieść. Dobrze widzicie, wczoraj aż krzyknęłam. Okazało się, że "Pewnego razu..." pierwotnie miało być powieścią, która się właśnie pisze. MUSZĘ i mnie nic nie obchodzi. :)

7. Pisarz, z którym chciałabyś porozmawiać?
Z polskimi nie mam tego problem, bo kontakty w miarę są. Czasem autor się odezwie i kontakt zostaje, czasem ja napiszę i też zostaje. Z zagranicy byłby to Jaume Cabre, bo "Wyznaję" to powieść totalna. Nie znam katalońskiego, znam francuski, więc też byśmy się dogadali.

7. Powieść z błędami logicznymi?
Grey, ale bardziej zabolała "Dziewczyna z pociągu". Śnieg w połowie sierpnia? Nie wiem, czy mój Ukochany doszukał się tego błędu - wiem, że tu zagląda - ale to już była przesada. W ogóle Paula Hawkins ma w tym miesiącu wydać nową powieść. Ciekawe, ile w tej plotce prawdy. Jak coś wiecie, piszcie.

8. Dlaczego nie lubisz "Samotności w sieci"?
Pewnie pytacie o to w związku z wydanym niedawno "Końcem samotności". Ja NIE CIERPIĘ romansów, kto mnie zna, to wie, że wolę pójść w sensację niż w romans. Przesłodzone, lukrowane. Nie, nie dla mnie.

9. Twoja ulubiona ekranizacja?
"Polowanie na Czerwony Październik" i nawet nie mówcie, że nie widzieliście. Klasyk klasyków, o powieści też niedawno Wam pisałam.

10. Twój cel życiowy?
Nie tyle życiowy, co naukowy, gdyż wszystko obserwuję. Jeśli odnajdziemy leki/szczepionkę na HIV, mogę odchodzić z tego świata z uśmiechem. Nie żartuję (ja w ogóle rzadko żartuję).

11. Najlepsza powieść współczesna?
Nie mogę, za wcześnie, ale zdradzę Wam, że w piątce znajdzie się "Hańba".

To już wszystkie pytana i moje odpowiedzi. Jeśli macie jakieś, piszcie śmiało. Jeśli nie udzielam się tu, to zapewne na Facebooku coś odnajdziecie, bo tam zawsze alarmuję o różnych nowinkach na bieżąco.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz