czwartek, 25 marca 2021

Q&A | Nie jest wesoło...

 Moi Drodzy...

Żyjemy w trudnych czasach. Ja z różnych względów na razie tylko odpowiem na pytania, które docierają do mnie z różnych miejsc.


1. Co się stało z podsumowaniem miesiąca?
Zniknęły tymczasowo. Teraz będą podsumowania kwartalne.

2. Co obecnie czytasz?
Przymierzam się do książek Marcela Prousta (oryginały).

3. Z kim będzie wywiad w tym miesiącu?
Z Vincentem Severskim, pytania w drodze.

4. Czy jest jakieś wydawnictwo, z którym chciałabyś współpracować?
Filia i Literackie, ale nie otrzymałam odpowiedzi. Niestety.

5. Czy zdradziłaś kiedyś komuś fabułę lub zakończenie książki?
Tak, zdradzam, ale tylko, jeśli wiem, że ta osoba nie będzie czytać danej książki.

6. Czy będzie nowa powieść Kinga na blogu?
Będzie w swoim czasie.

7. Jak znosisz obostrzenia?
W miarę, chociaż obecnie sama jestem chora. Zapowiada się łagodnie. ale uważajcie, to bardzo zdradliwy wirus. Siedzicie. Jak zaziębicie, może skończyć się zapaleniem płuc. Jeśli będziecie chojrakować, możecie wylądować w ciężkim stanie pod respiratorem, jak moja dobra, wieloletnia znajoma, która zmarła we wtorek. #mobilizacja, #zostańcewdomu.

8. Czy czytasz biografie polityków?
Prawo i polityka w ogóle mnie interesują (światowe(. Mam już książkę B. Obamy.

9. Kim chciałaś być jako dziecko?
Najpierw krawcową (podobały mi się maszyny do szycia), potem prawnikiem (z aspiracją na sędzię), później lekarzem, farmaceutką, a teraz raczej filologiem francuskim. Reszta została w pasji. Dziś nie wyobrażam sobie studiować prawa (nauka dziesięciu kodeksów na pamięć, to tak, jakby Wam kazali nauczyć się książek Mickiewicza na błysk - po co?). Mam bardzo szerokie zainteresowania. Jeśli komuś się wydaje, że ja tylko siedzę i czytam książki, to mnie zna słabo.

10. Czy pandemia zmienia ludzi?
W jakimś stopniu na pewno.  Mnie pokazuje, na kogo mogę liczyć. Nigdy nie byłam specjalnie lubiana, w przeciwnym razie nie odgoniłabym się od wiadomości. Bardziej interesujecie się Wy, niż znajomi, których myślałam, że mam. Świat na pewno będzie inny. Mnie czas pandemii trzy miesiące wcześniej zabrał Babcię (inna choroba). Jakkolwiek tragicznie to zabrzmi, muszę zgodzić się z Grzegorzem Kaplą. Świat będzie inny, ale może takiego wstrząsu nam potrzeba i część przestanie się zachwycać nowymi butami celebrytów, których nigdy nie spotka. Co innego ja z autorami, do których mam kontakt.

11. Czytałaś już "Nabór"?
Tak, już za mną. Przedpremierowo, polecam zdecydowanie, sam się czyta. Recenzja jak wydobrzeję.

12. Polecisz jakiś ciekawy reportaż?
"Chiny, bez wzajemności" G. Kapli i wszystko W. Tochmana.

13. Napiszesz kiedyś swoją książkę?
Nie, z prostego powodu - nie mam wyobraźni. Napisanie dialogów to żaden problem, ale opis - inna bajka. Nawet jeśli jakimś cudem powstanie, przeczyta ją tylko jeden człowiek, bliski mojemu sercu, przebywający obecnie w Holandii.

Tyle dziś ode mnie. Mam nadzieję wrócić tu niebawem. Czytam, wolniej, ale czytam. Czuję się coraz lepiej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz