piątek, 26 stycznia 2018

PÓŁ ROKU BLOGA! ♥ | Błyskawiczny TAG książkowy

Dziś mija pół roku odkąd przeniosłam swojego bloga właśnie tutaj. :) Z tego powodu przygotowałam dla Was Błyskawiczny TAG książkowy. Od lutego wracam z recenzjami, na razie tylko czytam. :)


1.  Ebook, czy książka papierowa?
Zależy. Dla mnie książka nie musi pachnieć. Mam moc ebooków, które czekają, ale ich nie usuwam. Taka moja wirtualna biblioteczka. Jeśli jestem poza domem, a nie mam niestety czytnika, to pozostaje mi papier, ale wyobraźcie sobie taszczyć taki "Bastion" S. Kinga, czy Tartt. No, kręgosłup odpada, więc wtedy biorę inną, a do grubaska wracam w ebooku. Ponadto wszystkie tytuły na bieżąco zapisuję na lubimyczytać.

2.Miękka, czy twarda okładka?
Twarda, zdecydowanie. Cięższa, ale nic się nie niszczy, nie zagnie, stabilniejsza dla mnie. Lepiej mi się czyta.

3. Internet, czy księgarnia stacjonarna?
Ani to, ani to.  Ebooki najczęściej dostaję albo od znajomych, albo znajduję na rozmaitych grupach, a papierowe najczęściej kupuje mi mama, jeśli naprawdę nigdzie nie ma elektronicznej wersji.

4. Trylogia lub seria-tak/nie?
Zależy jak z czasem. Niektóre trylogie są tak dobre, że wstyd nie przeczytać. Także to i to, ale kieruje się ilością czasu. 

5. Biały, czy czarny charakter?
W sumie to pół na pół.

6. Książka, którą polecam wszystkim to...
Mam półkę na lubimyczytać "Najlepsze przeczytane", wybierzcie sobie coś stamtąd. Wszystkie wymiatają i wciąż dochodzą nowe.

7. Niedoceniana książka, to...
Myślę, że nie tyle książka, co cała twórczość Bolesława Prusa. Nie mam słów, przeczytałam już prawie wszystko i nawet mi się nie przyznawać, że nie czytaliście "Lalki".

8. Ostatnio przeczytałam...
"Dygot" i "Ślady" Jakuba Małeckiego, obecnie czytam "Strach" Jozefa Karika. Wszystkie recenzje w lutym.

9. Ostatnio kupiłam...
Zamienię na "dostałam" "Nawiedzonego" Shirley Jackson.

10. Najdziwniejsza rzecz, która posłużyła mi jako zakładka, to...
Tabletki przeciwbólowe.

11. Używane książki-tak/nie?
Nie.

12.  Trzy ulubione gatunki:
Kryminał, klasyka i tak ostrożnie z horrorem.

13. Pożyczona/kupiona?
Otrzymana w ebooku/kupiona.

14. Bohaterowie/fabuła?
Zawsze fabuła.

15. Długa/krótka?
Jeżeli to jest tak długie i nudne jak "Potop" Henryka Sienkiewicza, to krótkie. Jeżeli jak Agatha Christie-długie. Doceniam obie, jeśli są naprawdę godne.

16. Długie, czy krótkie rozdziały?
Krótkie, średnie, zwięzłe.

17. Trzy książki, o których pomyślałam w tej chwili...
1. "Pamiętnik narkomanki"-B. Rosiek. Zawsze i wszędzie.
2. "Wojna i pokój"-Lew Tołstoj. Genialne.
3. "Szczygieł"-D. Tartt. Brak mi słów.

18. Książka, która mnie wzruszyła, rozśmieszyła?
Ja mam bardzo specyficzny humor, więc mnie trudno rozbawić. Co mnie wzruszyło? "Norwegian wood" H. Murakamiego, macie recenzje w indeksie. Czytać, czytać i jeszcze raz czytać! :)

19. Świat rzeczywisty/fikcyjny?
Rzeczywisty. Opowieści autentyczne lub możliwe do ziszczenia się robią na mnie zawsze największe wrażenie i na dłuuuugo zostają w mojej głowie ("Misery", "Lśnienie", "Blade runner", "Behawiorysta"-recenzje w indeksie).

20. Audiobooki-tak/nie?
Zawsze i wszędzie, przynajmniej oszczędzam gardło.

21. Czy oceniasz książki po okładkach?
Nie, nie zwracam na nie uwagi.

22. Film/serial na podstawie książki?
Jeśli już, to serial, dlatego, że mogę sobie rozłożyć oglądanie fabuły w czasie. Za dużo dla mnie hałasu (dlatego nie uznaję telewizji) i nie umiałabym obejrzeć na jeden raz ekranizacji.

To już wszystkie pytania, jeśli macie ochotę, możecie udzielić swoich odpowiedzi i podesłać linki w komentarzach. Ja Wam dziękuję za te pół roku, za komentarze, wejścia,  rady. Oby jak najdłużej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz