środa, 14 lutego 2018

"Motyw miłości w literaturze"-TOP par literackich

Dziś post specjalny. Niezbyt lubię Walentynki, bo miłość trzeba sobie okazywać cały rok, a nie od święta. Jednak na tę okazję przygotowałam coś specjalnego. Wydawało mi  się, że nie będę miała tu nic do przekazania, bo nie czytam romansów, wyjątkiem jest klasyka. Przed Wami miłość w różnych odcieniach, z tych tytułów, które udało mi się przeczytać.


1. "Lalka"-Bolesław Prus | TRAGIZM
On-skromny kupiec, realizujący hasła pozytywizmu, wrażliwy, zakochany do szaleństwa, które doprowadziło go na skraj załamania. Ona-kobieta z wysokim mniemaniem o sobie, która nie z każdym się zadaje i zdecydowanie odtrąca jego uczucie (bo przecież to tylko kupiec). Powieść mojego życia, czytałam osiem razy i do dziś nie przestaję się nią zachwycać. Towarzyszyła mi nawet na maturze. Do czego to wszytko doprowadzi? Przekonajcie się sami.

2. "Wielki Gatsby"-F. Scott Fitzgerald | TRAGIZM, BŁĄD
On-bogaty, wydający pieniądze strumieniami na rozlicznych przyjęciach i zabawach do białego rana. Ona-kobieta, która zdecydowanie nie zasłużyła na jego uczucie. Zostało ono źle ulokowane. (recenzja w indeksie).

3. "Duma i uprzedzenie"-Jane Austen | SZCZĘŚLIWA
Żeby nie było, że tylko tragizuję Autorka, której powieści zawsze kończą się dobrze. Tutaj kryterium jest majątek. (recenzja w indeksie).

4. "Pani Bovary"-Gustave Flaubert | TRAGIZM, REALIZM
Życie nie zawsze usłane jest różami. W pewnym momencie kończy się idealizowani, a nadchodzi brutalna rzeczywistość i szok, bo przecież to nie tak miało być. Ile jest takich par? Uwielbiam. (recenzja w indeksie).

5. "Anna Karenina"-Lew Tołstoj | TRAGIZM
Było wszystko, aż tu nagle jeden błąd, którego konsekwencje zostaną w bohaterce już na zawsze. Doprowadzi to do niejednego nieszczęścia (recenzja w indeksie).

6. "Dallas '63"-S. King |SZCZĘŚLIWA
Miłość, która pokona wszystko. Jedyna, niepowtarzalna, zdarza się tylko raz w życiu. Pięknie napisana powieść. (recenzja w indeksie).

To wszystko na dziś. Mam nadzieję, że powyższe zestawienie Wam się spodoba. Dajcie znać, jakie są Wasze ulubione tytuły.

3 komentarze:

  1. Uwielbiam "Dumę i uprzedzenie", za to za "Lalką" nie przepadam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe pozycje, ja jednak nie za bardzo przepadam za motywem miłości w literaturze/filmie : )
    Pozdrawiam,
    https://buszujwkuchni.com : )

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś robiłam takie zestawienia z uczniami. Można by dodać jeszcze kilka klasycznych postaci.

    OdpowiedzUsuń