niedziela, 15 marca 2020

„Remigiusz Mróz. Mistrz polskiego kryminału” | na co zapolować?

Kochani moi!

Niektóre osoby - w tym mnie i część pisarzy - kwarantanna w związku z panującą pandemią nie obowiązuje. Ja uwielbiam siedzieć w domu i czytać/pisać. Byle tylko mieć z kim pogadać i mogę taki stan traktować jak dobrowolne dożywocie. Dziś będzie mowa o najpopularniejszym pisarzu w kraju, który - mam wrażenie - również najchętniej nie opuszczałby domu, tylko pisał dla nas kolejne książki. Od lutego w sprzedaży ukazała się kolekcja Remigiusza Mroza. Jakie tytuły znajdziecie? Kiedy będą się ukazywać? Na które zwrócić uwagę? O tym za moment.


Kolekcja zawiera łącznie 33 tomy. Jak można się domyślić, nie ma wszystkich książek. Lista musiałaby być na bieżąco aktualizowana. Każdy kolejny tom będzie ukazywał się co dwa tygodnie w czwartki (najbliższy 19.03). Na samym dole wpisu wkleję Wam odnośnik do wykazu poszczególnych tytułów wraz z datami premier.

NA CO ZAPOLOWAĆ?

Seria z Joanną Chyłką i Kordianem Oryńskim

UWAGA: Nie ma wszystkich tomów!

W kolekcji znajdziemy tomy 1-7. Pozostałe musicie zdobyć sami. Obecnie jest ich 11, a najnowszy - „Ekstradycja” - pojawi się w księgarniach w następną środę. Osobiście uważam, że ta seria cierpi na „słabe trójki” - co trzeci tom słabszy. O większości Wam opowiadałam. Miejcie to na uwadze. Przypominam również, że od kwietnia na TVN-ie pojawi się serial, ekranizacja „Kasacji”.

Seria z komisarzem Forstem

Już zamknięta. Polecam pominąć/uważać na „Deniwelację”. Tom pisany na siłę, mogłoby go nie być. Ja za Forstem nie przepadam. Dużo się tam dzieje, ale jak dla mnie jest to postać nierozgarnięta. Działa na granicy prawa, zamiast zająć się poważnie sprawą. No, nie dał się polubić.

„W kręgach władzy”

To jest moja ukochana trylogia Remigiusza. Może dlatego, że lubię politykę. Nie mam uwag. Ma być serial i chętnie go zobaczę. Nie typuję, bo nie mam upatrzonych aktorów w tym przypadku.

Seria z Gerardem Edlingiem

To ten tytułowy behawiorysta. Specjalista od odruchów, ich wpływu na psychikę (kinezyka). Nie będą to książki dobre dla ludzi o słabych nerwach. „Behawiorysta” jest bardzo zwyrodniały. Opisy niektórych przyprawiają o mdłości. Mnie dobijało to nieszczęsne „bynajmniej” z ust Gerarda. Co mi pasowało? Koncept. Dylematy moralne, bo to masy decydowały, kogo i w jaki sposób zabić. Sytuacja na granicy absurdu i szaleństwa. Nie ma dobrej odpowiedzi. I tak źle, i tak niedobrze.
„Iluzjonista” z kolei zyskał miano najlepszego Mroza zeszłego roku. Podobny koncept. Problem w tym, że dziś te masy, które decydują o życiu i śmierci, godzą się na oglądanie rzeczy okrutnych. Począwszy od morderstw, poprzez gwałty, na czynnościach fizjologicznych skończywszy. To nie ludzie. Bliżej tu do zwierząt. Zatracamy człowieczeństwo. Żyjemy w swoistej iluzji. To jest najgorsze. Mam nadzieję, że Remigiusz jeszcze powróci z Edlingiem. Trzymam kciuki.

„Hashtag”
My teraz żyjemy jak Tesa. Autentycznie, z tą różnicą, że mi taka sytuacja nie przeszkadza. Podobnie ma nasz Piszący. Koniecznie.

„O pisaniu na chłodno”

Porady pisarskie i droga. Wskazówki, które mnie też się przydadzą. Remek jest po prostu pracoholikiem. Ma tak wyrobiony nawyk. Więc nie zasypujcie go tym dziwnym pytaniem o ilość książek. 

To już wszystkie książki Mroźnego autorstwa, które Wam polecam. Niedługo do Was wrócę z recenzjami. Na razie czytam. Nie zanudzicie się, dacie radę. Ja jestem żywym dowodem na to, że udaje się nie zwariować.

Wykaz:

Nieodnaleziona, na rynku 23 stycznia
Nieodgadniona, na rynku 6 lutego
Kasacja, na rynku 20 lutego
Zaginięcie, na rynku 5 marca
Rewizja cz.1, na rynku 19 marca
Rewizja cz.2, na rynku 2 kwietnia
Immunitet, na rynku 16 kwietnia
Inwigilacja, na rynku 30 kwietnia
Oskarżenie, na rynku 14 maja
Testament,  na rynku 28 maja
Ekspozycja, na rynku 11 czerwca
Przewieszenie, na rynku 25 czerwca
Trawers cz. 1, na rynku 7 lipca
Trawers cz. 2, na rynku 23 lipca
Deniwelacja, na rynku 6 sierpnia
Zerwa cz.1, na rynku 20 sierpnia
Zerwa cz.2, na rynku 3 września
Wotum nieufności cz. 1, na rynku 17 września
Wotum nieufności cz. 2, na rynku 1 października
Większość bezwzględna, na rynku 15 października
Władza absolutna, na rynku 29 października
Behawiorysta,  na rynku 12 listopada
Iluzjonista, na rynku 26 listopada
Hashtag, na rynku 10 grudnia
Czarna madonna, na rynku 24 grudnia
Świt, który nie nadejdzie, na rynku 7 stycznia 2021 r.
Parabellum. Prędkość ucieczki, na rynku 21 stycznia 2021 r.
Parabellum. Horyzont zdarzeń, na rynku 4 lutego 2021 r.
Parabellum. Głębia osobowości cz. 1, na rynku 18 lutego 2021 r.
Parabellum. Głębia osobowości cz. 2, na rynku 4 marca 2021 r.
W cieniu prawa cz. 1, na rynku 18 marca 2021 r.
W cieniu prawa cz. 2, na rynku 1 kwietnia 2021 r.
O pisaniu. Na chłodno, na rynku 15 kwietnia 2021 r.

1 komentarz: