czwartek, 8 marca 2018

ULUBIONE PISARKI ♥ | Dzień Kobiet 2018

Dziś z okazji święta przygotowałam coś specjalnego. Podzielę się z Wami opinią i uwielbieniem do moich ulubionych, najlepszych z najlepszych pisarek. Uprzedzam,  że ta lista stopniowo się wydłuża.


1. Patrycja Gryciuk
Na pewno ma ciekawe koncepty swoich książek. Przede mną jeszcze dwie. :)

2. Anna Kańtoch
Mistrzowsko pisane kryminały, jest atmosfera duchoty, upału, co tylko potęguje dramaturgie (w lecie przecież następuje szybszy rozkład zwłok z uwagi na aktywność bakterii). Przede mną chyba jeszcze trzy tytuły.

3. Justyna Kopińska
Dziennikarka, której reportaże poruszają bolesne tematy i ukazują zarówno Polskę, jak i nasze społeczeństwo takimi, jakie są naprawdę. Jej książki dotyczą głośnych spraw w mediach. Za jeden z nich ("Polska odwraca oczy"-recenzja w indeksie) otrzymała Nagrodę im. Ryszarda Kapuścińskiego. Przede mną "Z nienawiści do kobiet", dziś premiera.

4. B. A. Paris
Autorka mieszka we Francji. Jej książki to thrillery psychologiczne, poruszające ważne tematy. Debiut "Za zamkniętymi drzwiami" spotkał się z dużą aprobatą. Najnowsza, wydana po roku książka "Na skraju załamania" również w większej części zbiera pozytywne opinie. (recenzje obu w indeksie).

5. Tarryn Fisher
Jest coś magicznego Coś, co nie pozwala nam oderwać się od jej prozy. Torturuje i znęca się zarówno nad bohaterami jak i czytelnikami. Czarne charaktery, przeradzające się po czasie w potwory są naprawdę intrygujące (w indeksie trzy recenzje).

6. Barbara Rosiek
Z wykształcenia psycholog kliniczny. Jako nastolatka, raz poszła na wagary. O raz za dużo, bo od tamtego momentu jej życie zamieniło się w koszmar, z którego uwolniła się sama po piętnastu latach. Jej książka "Pamiętnik narkomanki" bardzo mi pomogła (również na studia). Czysty i żywy dowód na to, że można wyjść ze wszystkiego, nie ważne jak bardzo jest trudno. Najważniejsze to być świadomym problemu i chcieć zmiany.

7. Donna Tartt
Tajemnicza kobieta, która wydaje książkę raz na dekadę (niestety!) i niemal od razu staje się ona bestsellerem. Wyjątkowe pióro, piękny język i to naprawdę nie szkodzi, że jej dzieła są opasłe. Nie odczujecie tego. Pięknie porusza temat dojrzewania (najczęściej dzieci) w dramatycznych okolicznościach. Jestem na razie tylko po "Szczygle", szykuje się na "Tajemną historię". Wolę ją sobie dawkować, bo wywołuje we mnie potężnego kaca. (recenzja "Szczygła" w indeksie).

8. Ayn Rand
Twórczyni filozofii obiektywistycznej, druga z najchętniej czytanych autorek w Ameryce. Jeszcze nic nie czytałam, planuję wszystkie. Już wiem, że będzie gigantyczny kac, bo jej filozofia mówi jakby o mnie. Co do słowa się z nią zgadzam. Szykujcie się na Zachwyt i rozwlekłe recenzje.

To już wszystkie moje ukochane pisarki. Mam nadzieję, że takie zestawienie Wam się podoba. Dajcie znać, czy chcecie uaktualniony wpis za rok i jakie są Wasze ulubione pisarki.

4 komentarze:

  1. Czytałam z tej listy tylko Kańtoch i chyba tak zostanie, bo reszta to średnio moja bajka. :) Ale za rok chętnie przeczytam uaktualniony spis ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam tylko Rosiek, Kopińską i Gryciuk i też je lubię. Z pozostałymi Paniami muszę się zapoznać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pamiętam doskonale książkę Barbary Rosiek. Czytałam ją chyba z 5 razy jako nastolatka - i niesamowicie mną wstrząsnęła, ale i pomogła w ogarnięciu własnych problemów emocjonalnych.

    OdpowiedzUsuń
  4. Książki Patrycji Gryciuk mam dopiero w planach, ale słyszałam wiele dobrego o twórczości tej autorki.
    Powieść "Bad mommy" Tarryn Fisher leży u mnie na półce. Już niedługo się za nią zabieram i wówczas przekonam się, czy odpowiada mi styl pisania tej pani i czy jej historię mnie zachwycą.
    Donna Tartt i jej książki zapowiadają się wspaniale. Mam "Tajemną historię" w planach na wakacje. Słyszałam, że pięknie pisze, a jej historie to prawdziwe arcydzieła.
    Z miłą chęcią przeczytam taki uaktualniony wpis za rok.
    Pozdrawiam ♡

    OdpowiedzUsuń